streda 18. decembra 2013

Z veľkého mesta

Vo Varšave som bola zatiaľ dvakrát. Obidva razy v zime, v ktorej sa budovy strácali v hmle, keď bolo chladno, sychravo, napriek tomu je to úžasné mesto. So zimným a sivým počasím kontrastoval pestrofarebný folklór, s impozantnými priestormi a budovami zase útulné kaviarne v starom meste, popri relatívne pokojnom ruchu veľkomesta sa v sobotu večer niektorými ulicami niesla veľmi živá atmosféra tanečných klubov so zabávajúcimi sa mladými ľuďmi. Varšava mi napriek tomu nepripadala ako mesto kontrastov, budem si ju pamätať skôr ako mesto, kde si každá z týchto vecí nájde svoje vlastné miesto.

 

Knižné inšpirácie

Cesta domov trvala takmer deväť hodín a to bolo dosť času aj na premýšľanie o vianočných darčekoch. Viaceré obchody a časopisy ponúkajú rôzne nápady a inšpirácie a ja mám takisto zoznam kníh, ktoré ma tento rok zaujali. Zdá sa mi, že tohtoročný vianočný knižný trh je bohatší než minulý rok.
Najskôr som náhodne objavila knihu Petra Stoličného, ktorá v sebe skrýva príbehy, informácie, hru aj náučné témy. Každý rok sa snažíme nájsť niečo nenásilne didaktické a tvorivé (podobné publikácie prináša aj vydavateľstvo Pro Solutions).




Potom sú to dve knihy, ktoré sú rovnakým dielom určené deťom aj rodičom. Sú to krásne knihy a myslím, že ich vnímanie môže v deťoch postupne vytvárať priestor pre alternatívu voči oslepujúcej, ale prázdnej farebnosti mainstreamu.




A ešte pár príbehov. Niektoré z týchto kníh sme už mali doma, niektoré som ešte nemala ani v rukách, ale určite by som sa na ne chcela pozrieť.







 Príjemné čítajúce Vianoce!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára