sobota 24. januára 2015

Sobota


Dnes bol deň plný rôznych aktivít. Zakiaľ som si užívala na spoločnom sobotnom šití, u nás doma sa varila pomarančová marmeláda inšpirovaná medvedíkom Paddingtonom, ktorý má fľaštičku vždy po ruke, v kufríku alebo pod klobúkom.
Film je rovnako dobrý a zábavný ako kniha, v ktorej je omnoho viac príbehov prístupných aj mladším čitateľom/poslucháčom. Medvedík Paddigton nás sprevádza dokonca aj počas cestovania v podobe českej audioknihy. Napriek tomu, že české preklady máme veľmi radi a deťom čítame české knihy, preklad britských mien jednotlivých postáv do češtiny pôsobí prekvapivo a umelo. Pre dnešné deti nie je problém vnímať rodinu Brownovcov, načo ich nazývať Fouskovci? Hoci je to vraj v českej prekladovej literatúre pre deti bežné, v tomto prípade mi to prišlo skôr na škodu.
Takže sa varila a večerala marmeláda, najobľúbenejšie jedlo najobľúbenejšieho britského medvedíka.

 

Ako som si užívala ja? Prikladám čerstvé, neorezané, ale autentické. Príjemné stretnutie pod "krídla orla" (Wings of eagles), milá spoločnosť, veľa nových vecí a predzvesť zaujímavého roka...



PS: Ešte jeden odkaz pre sestru. Aspoň ako dočasné riešenie?



7 komentárov:

  1. Jarka, Tvoje písanie je pre mňa pohladenie, krásne čítanie. Dnes sme si užili aj ušili peknú sobotu, vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, bolo to naozaj výborné, užili sme si to. Mala by som si to skúsiť ešte raz, bol to dobrý cvik aj na tie 45 stupňové uhly, lichobežníky, trojuholníky - čistá geometria. Dobre si to na nás vymyslela :)

      Odstrániť
  2. No, Jari, ty si kuzelnik,...
    Aka bola ta marmelada?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marmeládu si spravili deti pre seba, tak nikomu nedajú ochutnať. Podľa mňa je to trochu zvláštne, ale má to peknú farbu

      Odstrániť
  3. Krasne citanie aj tvorenie, ako to stihas? Keby ste mzali niekedy cestu do NR, ozvite sa.pozdravujeme ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, radi by sme vás videli. Mali by sme niečo naplánovať - u vás alebo u nás. Užite si dnes sneh!

      Odstrániť