streda 30. októbra 2013

Kniha 3

Dva svety, dva mesiace, Tengo a Aomame a okolo 1200 strán. Vychádza preklad tretej knihy Haruki Murakamiho so zvláštnym názvom 1Q84. Posledný diel mám ešte len odložený v kníhkupectve a prečítanie takého veľkého príbehu mi bude trvať istý čas, ale tomuto čitateľskému ošiaľu sa nemožno vyhnúť. On sa ani neskončil, iba sme my, Murakamiho nadšenci, čakali na ďalší český preklad (napriek tomu, že mi je väčšinou jedno, v akom preklade čítam, Murakamimu to viac svedčí v tom českom).
Murakami je pre mňa japonským Pamukom. Obaja ako mimoeurópski autori, z iného kultúrneho prostredia, z inej literárnej tradície si našli vlastný priestor práve u "západných" čitateľov. A, samozrejme, aj inde. Obaja sú úplne iní autori, Nórske drevo nie je Sneh. Alebo prečo nie? V knižnici si našli miesto akosi prirodzene vedľa seba.




 ***


Šitie

V programe sú dve rozpracované pokrývky do jednej detskej izby. Každým dňom kúsok pribúda, v tomto prípade nadobúdajú obrázky s príbehmi svoje rámy. Najskôr zelený, potom to bude oranžový a na okrajoch veľké vzory (i keď s tým ešte nie som celkom stotožnená). Dúfam, že si na nich I. a J. nájdu tie svoje zákutia, skrýše, tajomstvá.




A dnes som si urobila dvojnásobnú radosť. Mám takého šikovného muža a objednala som si novú podložku a pravítko.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára