streda 6. novembra 2013

Sovy


K tejto krátkej poznámke ma podnietila jedna drobnosť, ktorú nám poslala kolegyňa zo Segedínu, ktorá bola u nás nedávno na pracovnej návšteve. Je to malý malý zelený drôtik, pôvodne asi zatočený ako spinka, ale teraz je z neho sova.

V poslednom čase sú sovy, sovie vzory na látkach, brošne, talizmany, kresby veľmi populárne a inšpiratívne. Niekedy sú to viac hravé a detské motívy, niekedy zase viac odkazujú na symboliku, ktorá sa spája s múdrosťou, ale aj nocou. Každý má svoj dôvod, prečo sa mu sovy páčia, prípadne ich zbiera alebo používa pri tvorbe. Aj mne sa sovy páčia a mám na nich rada aj to, keď dokážu prekvapiť, keď vyjadrujú prirodzenú rozvážnosť, aj trochu tajomstva, keď sa ukazujú a zároveň skrývajú. Páči sa mi, keď sú sovy okolo nás, ale páči sa mi, aj keď ich nie vždy alebo hneď uvidíme.
 







Naša domáca zbierka sov je už celkom veľká, aj keď hľadáme a nachádzame skôr sovy, ktoré sú malé. Toto sú napríklad sovy so spomienkami na cestu bicyklom z Passau do Bratislavy, na Prahu a Tunisko...



... a so spomienkami na Paríž.

Niekedy sa veci zvláštne prepoja bez toho, aby sme do nich zasiahli. Doobeda mi chodili po rozume sovy a poobede mi prišiel balík. V balíku boli objednané pomôcky z Modern Patchwork, dva druhy látok s drobným zvieracím vzorom - a navyše jedno sovie prekvapenie z obchodu.


Ďakujem!

3 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Dakujem. Pozerala som na tvoju stranky, aj ty si mala sovie tvorenie. Pekny den

      Odstrániť
    2. Hi my dear. I love your website. I would like to support your collection. I have 20 yrs rare iron owl statue circa 10cm from Roma Vatican. Orig price 300 eur but for you, only 150+shipping.

      Best Zuzana

      Odstrániť